Wat we doen

Regionaal ICT en Inkoop Dienstencentrum de Liemers (RID) is als shared service center opgericht door drie gemeenten met samen ongeveer 83.000 inwoners. De RID verbindt deze gemeenten op de gebieden van ICT en inkoop. Samen met de gemeenten ontwikkelen en levert de RID producten en diensten die aansluiten bij behoeften en wensen van de gemeenten.

RID de Liemers bestaat uit drie teams:

Team ICT

Het Team ICT zorgt voor een veilige en constant toegankelijke ICT-omgeving. Onze oplossingen dragen bij aan een optimale beschikbaarheid, dankzij deze oplossingen krijgen medewerkers toegang tot de data die ze nodig hebben voor hun werk, waar en wanneer ze maar willen. Tevens kunnen burgers en bedrijven via onze digitale diensten 24/7 online allerlei zaken regelen bij de gemeente.

Team informatievoorziening

Team informatievoorziening adviseert en ondersteunt in algemene zin de gemeente Duiven, Westervoort, Zevenaar en de RSD bij alles wat te maken heeft met informatisering. Disciplines die ondergebracht zijn in dit team zijn; gegevensmanagement, koppelingenbeheer, beheer centrale applicaties, beheer front-office en advies.

Team inkoop

Team inkoop adviseert en ondersteunt de gemeente Duiven, Westervoort, Zevenaar, SDL en 1Stroom bij alles wat te maken heeft met inkopen en (Europees) aanbesteden.